Berkes Sándor
Irta 24/04/2020
óra
17:29
Kedves Mika László szolgatársam!
Válaszomat kezdem az 1Kor. 3:11-15-el. „Mert más fundamentomot senki nem vethet azon kívül, amely vettetett, mely a Jézus Krisztus. Ha pedig valaki aranyat, ezüstöt, drágaköveket, fát, szénát, pozdorját épít rá erre a fundamentomra; Kinek-kinek munkája nyilván lészen: mert [ama] nap megmutatja, mivelhogy tűzben jelenik meg; és hogy kinek-kinek munkája minémű legyen, azt a tűz próbálja meg. Ha valakinek a munkája, amelyet ráépített, megmarad, jutalmát veszi. Ha valakinek a munkája megég, kárt vall. Ő maga azonban megmenekül, de úgy, mintha tűzön keresztül.”
Az 1Kor 3:11-15 azokról beszél, akik megtértek, kegyelmet nyertek, (Ef 2:8-9.), hitéletük megélésére van idő bőségesen, és munkálkodhat, vagy éppen nem munkálkodik, mert …. A keresztyén élet egy építkező munka Istennek a munkatársaként, ahol az Eklézsia, vagyis a Szent Szellem temploma épül. Ez a tevékenység időről időre megpróbáltatik. A megpróbáltatás mindig olyan, mint egy tűz. Had mondjak egy példát. A reformáció olyan tűz volt a maga idején, amely szükségszerű volt, hogy az Eklézsia tovább tudjon haladni. Aztán jöttek újabb reformációk. Jöttek hit megtartó 1 Kor 11:19. (hajreszisz) és hit elhagyó (aposztászia) 2Thess 2:3. szakadások. Az egyik szükségszerű, a másik nem. Ilyenkor nyilvánvalóvá válik a mi hitünk. A hitünk pedig a cselekedeteinket mutatják meg, mivel a hit cselekedetekben leledzik. Épen ezért, az okos szentek igyekeznek igazságos jó cselekedetekkel megmutatni a hitüket, Jel 19:7-9-el, mert tudják, hogy ez nekik mennyei öltözetük lesz. Így aztán a megpróbáltatás tüze vagy leéget bennünket a nullára, vagy amit ráépítettünk a Krisztusra, az értékes és szép marad. Isten kegyelme nélkül azonban senki sem üdvözülhet. Efézus 2:8-9. Akár semmit vagy akár sokat épített arra az alapra. A királyi menyegző példázatát ide ha behelyettesítjük, akkor arról van szó, hogy:
• A király menyegzőjére minden hivatalos (keresztyén ember) elmehet. Mindenki, aki be van öltözve odaillő öltözetbe. Jel 19:7-9. (igazságos jó csel.)
• A királyi menyegző Mt 22:1-14. nem más, mint a Bárány mennyei menyegzője. Jel 19:6-10.
• A király menyegzőjébe nem megy el minden keresztyén ember, mert nem minden keresztyént (hivatalost) érdekel a királyi menyegző.
• Meg kell tölteni a helyiséget, ezért csonkákat, bonkákat, hívogatnak. Nekik is be kell öltözniük a szentek öltözékébe, de az életük utolsó pillanatában megtért emberek nem mehetnek be a menyegzőbe, mert nincs idejük az igazságos jó cselekedetek gyakorlására, így nincs odaillő öltözékük sem.
• Jöhetnek a szennyes öltözékű emberek, a csonkabonkák, de a szabályt ők sem kerülhetik ki. Be kell öltözködniük. Ahhoz pedig idő kell.
• Van, aki élete utolsó pillanatában tér meg, és üdvösséget nyer. Lásd Lator a kereszten. Jézus mondja neki, hogy még ma velem leszel a paradicsomban. Jézus garantálta a latornak az üdvösséget. Hol? A paradicsomban. Fordítsuk le a paradicsom jelentését. Mit jelent? Mennyet. Azt jelenti, hogy menny, mennyország. A lator tehát a mennyországba került. A lator mintapéldája a sok-sok általunk ismert utolsó pillanatban megtért embernek. Ezeknek sem menyegzői fehér ruhájuk, vagyis igazságos cselekedetük, sem pedig bemerítés általi, vagy Szent Szellem által való keresztségük nem volt. A megpróbáltatásokra sem volt idő, vagyis a tűzön keresztül sem mehettek. A „…mert [ama] nap megmutatja, mivelhogy tűzben jelenik meg;…” formula a megpróbáltatások tüze, amely az ember hitét minden életkörülmények között megpróbálja. Ezért Ők nem sorolhatóak azok közé, akikről az 1Kor 3:11-15. beszél.
Hogy világosan értsük egymást, a következő bibliai igazságokkal kell megbarátkoznunk.
1. A mennyországba (paradicsom) minden kegyelmet nyert ember bekerül.
2. Az Eklézsia a Krisztus menyasszonya. (van menyegzői öltözete)
3. A királyi menyegzőre csak azok mehetnek, akik az Eklézsiához tartoznak. (kell az öltözet)
4. Az Eklézsia a Szent Szellem temploma.
5. A király a templomban lakik. 1Kor3:16.; Mt 21:13.
6. A király az Ő feleségével lakozik a templomban.
7. Aki a mennyországba bekerül, mint pl a lator, az nem mind lehet jelen a királyi menyegzőn. Nincs oda illő öltözete.
8. A mennyország egy új föld, az új ég alatt. Oda bekerülhetnek azok is akik a tűzön keresztül megmenekültek, de mindenük odaégett, és kegyelmet nyertek. A kegyelem a fontos. Az nélkül senki sem üdvözülhet. Vannak, akik a kegyelmet elnyerik úgy, hogy nincsenek igazságos jó cselekedeteik. Pl lator.
9. A mennyországban sok lakóhely van. Jn 14:2-3.
10. A mennyországnak van egy fővárosa. Új Jeruzsálem a neve. A lator nem itt fog lakni. A mennyország egy másik lakóhelyében de a fontos, hogy a mennyországban (paradicsomban).
11. A templomokról s az Új Jeruzsálemről a videó előadásomat megnézheted: Link: https://youtu.be/arurYV6Der0
Remélem segíthettem.
Isten áldja meg szolgálatodat. Szeretettel: Berkes Sándor