A nagy parázna
A vörös fenevadon ülő nagy parázna
„És jöve egy a hét angyal közül, a kinél a hét pohár vala, és szóla velem, mondván nékem: Jövel, és megmutatom néked a nagy paráznának kárhoztatását, a ki a sok vizen ül; 2. A kivel paráználkodtak a föld királyai, és az ő paráznaságának borával megrészegedtek a föld lakosai. 3. És lélekben elvitt engem egy pusztába és láték egy asszonyt ülni egy veres fenevadon, a mely teljes vala káromlásnak neveivel, a melynek hét feje és tíz szarva vala. 4. Öltözött vala pedig az asszony bíborba és skárlátba, és megékesítetett vala aranynyal és drágakővel és gyöngyökkel, kezében egy aranypohár vala, tele útálatoságokkal és az ő paráznaságának tisztátalanságával, Jelenések 17:1-4.
Az apokaliptikus kép eredete a görög mitológiából származik. A szépséges Európé a görög mitológia szerint Agénor főníciai király leánya. Europé szépségébe beleszeretett Zeusz. A főisten egy fehér bika képében jelent meg Europé előtt, és rávette, hogy másszon fel a hátára. Zeusz átgyalogolt a víz tetején a főníciai királylánnyal Krétára. Itt Európé három gyermeket szült Zeusznak: Minószt, Radamanthüszt és Szarpédónt. Mivel Kréta királyának, Asztérionnak nem volt utóda, ezért vállalta a három gyermek nevelését. Később Aszterion feleségül vette, így lett Europé Kréta első királynője.
A fenevad a birodalmat (Európát), az asszony pedig az ideológiát (egyházat) szimbolizálja. Az istenfélő birodalom fehér színű, az ateista viszont vörös, mert a sátánizmus a vörös színű zászló alatt jelenik meg. Ugyanígy az Istenét félő egyház fehér ruhában, az istenét elhagyó parázna egyház pedig szennyes ruhában jelenik meg. Sokáig kellett várni, hogy a vörös fenevadon ülő nagy parázna kézzel fogható valóságban is megjelenjen. Ezzel Európa vezetése nyíltan felvállalta az apokaliptikus próféciákban kijelentett szerepét.